Czym są programy lojalnościowe i jak z nich korzystać?
Atrakcyjne zniżki, gratisy, szybszy dostęp do wyprzedaży – to tylko niektóre atuty korzystania z programów lojalnościowych. Czym dokładnie są tego typu programy i jak z nich korzystać?
Czym jest program lojalnościowy?
Pod pojęciem programu lojalnościowego znajduje się rodzaj działań marketingowych, które mają na celu nawiązanie oraz utrzymanie relacji z klientami.
W firmach wprowadzających Programy lojalnościowe odpowiednia strategia marketingowa pozwala na zwiększenie liczby klientów oraz podwyższenie sprzedaży i przychodów. Dla klientów z kolei są one szansą na dodatkowe korzyści podczas zakupów.
Rodzaje programów lojalnościowych
Programy te realizowane są w różnych formach i można korzystać z nich w punktach stacjonarnych i internetowych. Jakie z nich spotykane są najczęściej?
Obecnie programy lojalnościowe głównie polegają na założeniu konta klienta oraz na zbieraniu punktów za zakupy. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów można otrzymywać gratisy, zniżki na zakupy, darmową wysyłkę. Również mogą one polegać na założeniu konta i uzyskaniu dostępu do rabatów na zakupy, które wykorzystuje się przy kasie, bez zbierania punktów.
Uczestnicy programów lojalnościowych otrzymują karty programu, mogą korzystać z nich na stronach internetowych, za pomocą aplikacji mobilnych.
Ile można zyskać na programach lojalnościowych?
Dzięki programom lojalnościowym można dostać atrakcyjne zniżki, które sięgają często nawet ponad 50% pierwotnej ceny. Zyskać można również dzięki szybkiemu dostępowi do wyprzedaży, dodatkowym promocjom tylko dla uczestników programu. Zaoszczędzić da się ponadto dzięki gratisom oferowanym przez firmę prowadzącą program.
Programy te mogą zatem zapewnić bardzo atrakcyjne zyski dla każdego, kto często korzysta z oferty danej firmy, a niektóre pozwalają na otrzymanie profitów nawet od pierwszego zakupu.